A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Rada Gminy
Wójt Gminy
Urząd Gminy
Jednostki podległe
Podatki i ołaty lokalne
Budżet i finanse
Podstawa prawna działania samorządu
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Zamówienia publiczne
Gospodarka odpadami
Ochrona Środowiska
Dokumenty strategiczne
Rolnictwo
Urzędowa tablica ogłoszeń
Oświadczenia majątkowe
REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ
REJESTR INSTYTUCJI KULTURY
Mienie komunalne
Druki do pobrania
Elektroniczna Skrzynka Podawcza - ePUAP
Projektowanie aktów normatywnych
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Instrukcja obsługi
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata 2007-2013
Informacje o zagrożeniach i zdarzeniach kryzysowych
Ogólne informacje o gminie
Zespół Interdyscyplinarny
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Wybory Samorządowe 2006
WYBORY SAMORZADOWE 2010-WYNIKI GŁOSOWANIA
Ostatnie 5 wiadomości:
» Informacja dla przedsiębiorców w sprawie numeru PESEL
» Informacja o Systemie Powiadamiania Ratunkowego - 997
» Zawiadomienie o unieważnieniu postepowania - kserokopiarka
» Informacja z otwarcia ofert - kserokopiarka
» Zawody strzeleckie - LOK Pieniężno
  • Instrukcja obsługi
  • Instrukcja obsługi

    Instrukcja obsługi

    Co to jest BIP?
    Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, składający się z ujednoliconego systemu stron w sieci informatycznej, na których zostaje udostępniona informacja publiczna.

    Uwarunkowania prawne
    Uruchomienie Biuletynu Informacji Publicznej jest niezbędne dla funkcjonowania ustawy z 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) oraz Rozporządzenia MSWiA z 17 maja 2002 w sprawie BIULETYNU INFORMACJI PUBLICZNEJ (Dz.U. Nr 67, poz. 619).

    Co to jest informacja publiczna?
    Ustawa, która weszła w życie 1 stycznia 2002 r. precyzuje konstytucyjny zapis art. 61 o prawie obywateli do informacji o działaniach władz publicznych. Ustawa nakazuje organom władzy państwowej (i innym podmiotom) udostępniać każdą informację o sprawach publicznych tj. informację publiczną (art.1, ust.1). Wyjątek stanowią informacje niejawne (art.5, ust.1). Dostęp do informacji publicznej przysługuje każdemu. Od osoby, która domaga się takiej informacji, nie wolno żądać wykazania, że ma ona w tym interes prawny lub faktyczny. Prawo to obejmuje uprawnienia do:
  • uzyskania informacji, w tym informacji przetworzonej, wówczas gdy jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego,
  • wglądu do dokumentów urzędowych,
  • dostępu do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów.

    Ogólna zasada udostępniania każdej jawnej informacji o sprawach publicznych jest sprecyzowana w rozdziale 2 ustawy. Wskazano tam wprost jakie informacje podlegają upublicznianiu. Są to m.in. informacje o:
  • organach władzy publicznej - w tym o ich statusie prawnym, organizacji, kompetencjach, majątku, osobach sprawujących w nich funkcje i ich kompetencjach,
  • zasadach funkcjonowania organów władzy publicznej - w tym o sposobach załatwiania spraw, stanie przyjmowanych spraw i kolejności ich załatwiania, prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach,
  • polityce władz - w tym o zamierzeniach, projektach aktów normatywnych, programach dotyczących realizacji zadań publicznych,
  • danych publicznych - w tym dokumenty urzędowe, stanowiska w sprawach publicznych zajęte przez funkcjonariuszy publicznych, treść wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej, informacja o stanie państwa,
  • majątku publicznym.

    Na mocy ustawy mają być jawne i dostępne posiedzenia kolegialnych organów władzy pochodzących z wyborów. Ustawa nakazuje sporządzać i udostępniać stenogramy lub protokoły z obrad.

    Ustawa definiuje ponadto pojęcie dokumentu urzędowego, który podlega upublicznianiu. Dokumentem urzędowym jest treść oświadczenia woli lub wiedzy, utrwalona i podpisana w dowolnej formie przez funkcjonariusza publicznego w rozumieniu przepisów Kodeksu karnego, w ramach jego kompetencji, skierowana do innego podmiotu lub złożona do akt sprawy (art.6, ust.2).

    Publikacja Biuletynu w Internecie
    Rozporządzenie w sprawie BIP określa m.in. strukturę, zakres publikowanych informacji i mechanizmy działania serwisów internetowych BIP, utrzymywanych przez podmioty zobowiązane ustawą do udostępnienia informacji publicznej. Strona główna Biuletynu znajduje się pod adresem www.bip.gov.pl.

    Uruchomienie stron BIP odbędzie się w kilku etapach. Pierwszy zakończy się 1 lipca 2003r. Od tego dnia organa władzy, jednostki samorządu terytorialnego, podmioty reprezentujące skarb państwa lub z dominującym znaczeniem skarbu państwa, a także partie polityczne, związki zawodowe udostępnią za pośrednictwem BIP przede wszystkim informacje o sobie, tzn. swym statusie i formie prawnej, zadaniach, kompetencjach, organach i osobach sprawujących w nich funkcje, sposobach przyjmowania i załatwiania spraw itp.

    Od 1 stycznia 2004r. w BIP pojawią się m.in. informacje o stanie przyjmowanych spraw i kolejności ich załatwiania. W całości BIP ma zostać uruchomiony 1 stycznia 2005r., a więc po trzech latach od wejścia ustawy w życie. Znajdą się w nim wówczas m.in. także informacje o majątku skarbu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, państwowych osób prawnych itp.

    Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej
    Odmowa udzielenia informacji może nastąpić jedynie ze względu na jej niejawność (ochrona danych osobowych, prawo do prywatności, tajemnica państwowa, służbowa, skarbowa, statystyczna). Odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej. Odwołanie od decyzji rozpoznaje się w terminie 14 dni (art. 16, ust.2, pkt 1).

    Przepis art. 23 przewiduje grzywnę, karę ograniczenia lub pozbawienia wolności do roku, dla tego kto, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie udostępnia informacji publicznej.


    Korzystanie z Biuletynu Informacji Publicznej

    Łatwa Nawigacja
  • Moduł pod banerem informacyjnym, umieszczonym na stronie BIP. Łatwa nawigacja służy do szybkiego poruszania się w działach i podkategoriach, w których się znaleźliśmy. Strona główna -> Dział 1 -> Dział 2... Naciskając na link do danego działu możemy szybko się do niego przenieść


    Menu Boczne
  • Umieszczone jest w ramce po lewej stronie. Zawiera ono listę działów głównych oraz poddziałów umieszczonych w menu głównym. Poniżej menu głównego znajduje się kilka dodatkowych funkcji, takich jak : redaktorzy strony, statystyka odwiedzin, statystyka czytalności, (wyszukiwarka urzędnika), rejestr zmian oraz mapa serwisu


    Menu Podkategorii
  • Dostępne jest w ramce po prawej stronie, po wcześniejszym wejściu do działu głównego. Zawiera ono listę wszystkich podkategorii danej kategorii głównej. W przypadku, kiedy nie ma żadnych podkategorii, w prawej klolumnie wyświetlana jest poprzednia zawartość kolumny.


    Wiadomości i kategorie archiwalne
  • Kategorie i podkategorie archiwalne (jeżeli takie zostały założone), dostępne są pod normalnymi kategoriami i podkategoriami, oddzielone od siebie informacją o archiwalnym charakterze danej kategorii. Wiadomości archiwalne dostępne są w działach archiwalnych, lub w działach normalnych (z tym, że musimy przełączyć się na odczyt wiadomości archiwalnych linkiem z prawej strony, tuż pod szybką nawigacją 'przełącz na wiadomości archiwalne')


    Wyszukiwarka zwykła
  • służy do prostego przeszukania bazy danych podmiotowej strony BIP. Funkcja dostępna w ramce z lewej strony pod menu głównym kategorii


    Wyszukiwarka zaawansowana
  • służy do zaawansowanego przeszukania bazy dancyh BIP. Funkcja dostępna pod polem wyszukiwarki zwykłej


    Wyszukiwarka urzędników
  • funkcja służy do wyszukania urzędników pracujących w urzędzie i wpisanych do określonego działu. Po wpisaniu imiona lub nazwiska danej osoby, można ją odnaleźć i zobaczyć więcej informacji na jej temat. Funkcja dostępna jest spośród funkcji zamieszczonych w lewej kolumnie, pod menu z działami głównymi.


    Strona do druku
  • jest to przygotowanie danej wiadomości do druku. Funkcja uruchamiana jest po naciśnięciu ikonki drukarki pod daną wiadomością, którą chcemy wydrukować


    Obrazki
  • mogą być dołączone do wiadomości w postaci orginalnej (naturalny rozmiar), lub miniaturki. Miniaturka widoczna po prawej stronie wiadomości jest linkiem do zdjęcia orginalnych rozmiarów. Dostęp do niego możliwy jest po kliknięciu na miniaturę zdjęcia


    Załączniki
  • pod wiadomością, do której został dołączony załącznik (załączniki), znajduje się krótka informacja o tytule załącznika, jego rozmiarze (przestrzeń zajmowana na dysku), oraz rodzaju pliku. Pobieranie załącznika odbywa sie po 'kliknięciu' na jego tytuł.


    Redaktorzy strony
  • jest to dział z informacjami o osobach redagujących stronę podmiotową BIP. Funkcja dostępna jest spośród funkcji zamieszczonych w lewej kolumnie, pod menu z działami głównymi.


    Rejestr zmian
  • zawiera informację, o zmianach w treści biuletynu informacji publicznej, z uwzględnieniem rodzaju zmiany, osoby zmieniającej oraz dacie zmiany. Rejestr zmian dostępny jest spośród funkcji zamieszczonych w lewej kolumnie, pod menu z działami głównymi


    Statystyka odwiedzin
  • składa się na nią statystyka oglądalności działów głównych oraz statystyka czytalności poszczególnych wpisów. Funkcja dostępna jest spośród funkcji zamieszczonych w lewej kolumnie, pod menu z działami głównymi.


    Data wprowadzenia: 2003-07-10 1413
    Data upublicznienia: 2003-07-10
    Art. czytany: 7647 razy

  • Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: admin2
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    ANR

    Oficjalna strona internetowa Urzędu Gminy WILCZĘTA - zapraszamy. http://www.wilczeta.pl/


    URZĄD GMINY W WILCZĘTACH


    Wilczęta 84
    14-405 Wilczęta


    NIP 582-000-55-07


    REGON 000543752


    Godziny pracy Urzędu
    od poniedziałku – do piątku od 7,00 - do15,00


     


    GMINA WILCZĘTA


    NIP 582-160-14-47


    REGON 170748040


    Nr kont bankowych jednostki : Urząd Gminy Wilczęta


    Bank Spółdzielczy w Malborku oddział Młynary


     


    nr konta: 48 83031029 0030 0300 0404 0001


    dochody budżetu – podatki , opłaty lokalne (zobowiązanie pieniężne, opłaty skarbowe, czynsze mieszkaniowe, dzierżawne , dochody z usług – np. za autobus , wynajem sali itp.)


     


    nr konta: 21 83031029 0030 0300 0404 0002


    konto depozytowe – wadia z przetargów kaucje np za wynajem mieszkania , zabezpieczanie należytego wykonania umowy


     


     


    ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA-ePUAP


     



    Dziennik Ustaw


     


    Monitor Polski


     


    Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko - Mazurskiego


     


     


     

    Urząd Gminy w Wilczętach